ONG
Al treilea sector
Data: 14.03.2014
ONG / PR & marketing

Un ONG pe zi primeşte 10.000 de dolari prin Google Ad Grants

În 30 de zile de la momentul lansării programului Google Ad Grants în România, puţin peste 30 de ONG-uri au primit deja 10.000 de dolari pe lună, pe o perioadă nedeterminată, pentru a se promova online.

Liviu Florea, redactor-şef AlTreileaSector.ro

Programul Ad Grants a fost lansat la jumătatea lui februarie 2014. Este prea devreme pentru a face analize pe numărul de ONG-uri înscrise, zone acoperite, cât şi cum se folosesc granturile, cauze şi altele. Interesul este însă foarte ridicat”, spun reprezentanţii Google România, care adaugă că, la ultima verificare a situaţiei solicitanţilor, 32 de organizaţii neguvernamentale româneşti au fost deja acceptate în program. Evaluarea ONG-urilor şi a proiectelor a fost realizată de o echipă internă a Google Grants.

Programul stabileşte că fiecare organizaţie eligibilă primeşte lunar un grant de 10.000 de dolari pentru publicitate în AdWords. Nu există o limită în ceea ce priveşte suma alocată României. Totodată, Google nu a impus vreo limită nici asupra duratei de desfăşurare a campaniilor de promovare.

Pentru a fi acceptate în program, ONG-urile trebuie să îndeplinească o serie de criterii:

-  să deţină un statut actual şi valid de instituţie caritabilă, în conformitate cu regulile din România;

-  să cunoască şi să accepte certificările prevăzute în solicitare cu privire la nediscriminare şi la primirea şi utilizarea donaţiilor;

-  să deţină un site funcţional, cu un volum considerabil de conţinut.

Odată înscrise în program, organizaţiile trebuie să respecte şapte reguli. Cele mai importante sunt:

-  trebuie să gestioneze în mod activ contul AdWords, conectându-se la el lunar; dacă nu se conectează la cont timp de 30 de zile, contul poate fi întrerupt fără înştiinţare;

-  anunţurile trebuie să reflecte misiunea organizaţiei nonprofit aprobate, iar cuvintele cheie să fie relevante pentru programele şi serviciile organizaţiei;

-  publicitatea exclusiv comercială nu este permisă în acest program; dacă intenţionează să promoveze produse sau servicii, toate veniturile obţinute din vânzarea lor trebuie să fie utilizate pentru susţinerea programului.

„Google îşi rezervă dreptul de a aproba sau respinge solicitarea sau participarea unei organizaţii oricând şi din orice motiv, precum şi de a suplimenta sau modifica oricând regulile de eligibilitate”, se arată în descrierea condiţiilor de eligibilitate ale programului.

Organizaţiile neguvernamentale acceptate în program îşi gestionează propriile conturi AdWords, asemenea agenţiilor de publicitate. Şi aici apar însă anumite restricţii:

-  bugetul zilnic nu poate depăşi 329 de dolari;

-  limita maximă a sumei cost pe click (CPC) este de doi dolari;

-  organizaţiile pot difuza doar campanii direcţionate de cuvinte cheie;

-  organizaţiile pot afişa anunţurile doar în paginile cu rezultate ale căutărilor pe Google.ro;

-  organizaţiile pot difuza doar anunţuri de tip text.

AICI găsiţi mai multe informaţii despre cum să aplicaţi pentru a vă promova online organizaţia cu un buget de 10.000 de dolari pe lună, prin Google Ad Grants.

Compania americană are, în afară Google Ad Grants, o serie întreagă de alte produse destinate organizaţiilor neguvernamentale din întreaga lume:

- Google Apps – cum ar fi Gmail, Google Calendar sau Google Drive;

- canal de YouTube dedicat;

- Google Earth Outreach – care include Google Earth sau Google Maps;

- Google for Nonprofits Marketplace – facilitate care pune în legătură organizaţiile neguvernamentale cu parteneri certificaţi de Google, specializaţi în multe dintre produsele Google.

Detalii suplimentare despre produsele Google destinate ONG-urilor, puteţi afla AICI.

Tot pe AlTreileaSector.ro puteţi să aflaţi şi cum puteţi creşte traficul pe site-ul unui ONG, prin SEO.

Alte articole

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Proiectele noastre

Parteneri

Recomandări