Economie socială
Al treilea sector

Trei sfaturi pentru antreprenoriat social cu impact

Dacă vrei să înfiinţezi o afacere socială de care să beneficieze cât mai mulţi oameni, iată câteva sfaturi care îţi vor aduce o perspectivă nouă.

Unul dintre cel mai mari riscuri la care se expun antreprenorii sociali este ca eforturile lor pentru îmbunăţirea vieţii să aibă un impact izolat, fără să producă schimbări importante la scară mare, se arată într-un articol publicat de revista americană Harvard Business Review. Autorii materialului le oferă trei sfaturi antreprenorilor sociali ce vor să aibă un impact cu adevărat relevant în rândul oamenilor:

Urmăreşte impactul, nu dimensiunea organizaţiei

Fiecare antreprenor social, indiferent de dimensiunea organizaţiei din care face parte, ar trebui să găsească o modalitate prin care să treacă de la „a face progrese”, la rezolvarea concretă a problemelor oamenilor. În loc să-şi dezvolte organizaţiile şi să le crească dimensiunea, antreprenorii sociali ar trebui să facă problemele să dispară. Printre abordările inedite pe care le folosesc anumiţi antreprenori în încercarea de a-i face pe oameni să-şi depăşească problemele se numără cursurile online, care fac educaţia mai accesibilă la nivel global, sau aplicaţiile mobile cu ajutorul cărora fermieri săraci primesc informaţii precum date despre starea vremii. De exemplu, Mick Jackson, un antreprenor social scoţian, fondatorul WildHearts In Action, încearcă să creeze un sistem de microfinanţare pentru ţările sărace, prin intermediul unor competiţii organizate în şcolile şi universităţile britanice.

Dezvoltă colaborări, nu organizaţii

Liderii afacerilor sociale ar trebui să se uite dincolo de organizaţiile lor şi să încerce să creeze parteneriate. Bill Drayton, fondatorul Ashoka, subliniază că antreprenorii sociali ar trebui să devină „lideri de echipe de echipe”. Aşa cum se întâmplă în cazul noilor terapii anticancer, unde directorii centrelor de cercetare din Statele Unite fac schimb de informaţii cu alte laboratoare din diverse părţi ale lumii.

Încurajează-i pe cei cărora vrei să le faci un bine

Orice antreprenor social care doreşte să îi ajute pe oamenii nevoiaşi să se ajute pe sine trebuie, mai întâi, să le ofere posibilitatea de a se face auziţi. Antreprenorul social trebuie să creeze cadrul pentru ca beneficiarii săi să se simtă implicaţi în găsirea de soluţii. De exemplu, Razia Jan, fondatorul centrului educaţional Zabuli, din Afganistan, învaţă fetele afgane să-şi susţină punctul de vedere în familiile şi în comunităţile în care trăiesc.

Dacă ai deja o întreprindere socială şi vrei să afli mai multe despre cum să-ţi promovezi produsele şi serviciile, îţi recomandăm să citeşti articolul Şi întreprinderile sociale se promovează neconvenţional.

 

Sursa foto: freeimages.com

Alte articole

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Proiectele noastre

Parteneri

Recomandări