ONG
Al treilea sector
Data: 15.05.2013
ONG / PR & marketing

Tips&Tricks: Succesul unui ONG pe Facebook (I)

Numărul utilizatorilor români de Facebook se apropie de 6 milioane, conform unui raport Facebrands.ro. Dacă lucrezi într-o organizație neguvernamentală, acești oameni s-ar putea alătura cauzei tale.

Mădălina Oprișan, redactor AlTreileaSector.ro

AlTreileaSector.ro oferă cititorilor ponturi despre comunicarea online în ONG. Am aflat pentru voi ce fac organizațiile cu cei mai mulți fani pe Facebook și ce recomandări au bloggerii Chinezu, Alex Negrea și Bogdana Butnar special pentru ONG-urile active în online.

 

5.9 milioane utilizatori români pe Facebook

“Fără patetisme. Nu există cauze mai grave decât altele” (Bogdana Butnar)

“Ține cont de faptul că utilizatorii de Facebook nu intră în reţea pentru a dona sau pentru a sprijini cauze sociale şi adaptează-ţi mesajele la nevoile lor, construind poveşti” (Alex Negrea)

“Fii prezent în social media la modul activ, nu doar ceva de genul – ia să mai vedem și noi ce este pe acolo” (Chinezu)

 

Cinci reguli de aur în comunicarea unui ONG pe Facebook

1. Fii activ, nu doar prezent!

Prima și cea mai importantă regulă e să fii prezent în social media, dar într-un mod activ. Nu este suficient doar să ai o pagină de Facebook și să aștepți ca oamenii să ți se alăture.

“Prezența înseamnă să comunici, să asculți, să dialoghezi. Am văzut la multe ONG-uri tentația să creadă că dacă ele se ocupă de chestiuni umanitare lumea ar fi oarecum obligată să le sprijine. Greșit. Lumea este înclinată să sprijine așa ceva, dar numai dacă vede deschidere din partea ONG-ului”, spune bloggerul Cristian China-Birta (Chinezu).

Spre exemplu, cei de la UNICEF, prin pagina de Facebook special creată pentru a strânge fonduri, Susține Unicef (101k), lucrează cu un consultant în social media care administrează pagina din decembrie 2010. Comunicarea lor pe Facebook este constantă, cu o medie de 1 status la 3 zile (în lunile martie-aprile 2013).

“De două-trei ori pe an există campanii active de comunicare și de strângere de fonduri, moment în care pagina prezintă în mod exclusiv și amănunțit respectiva campanie” , afirmă Ligia Adam, community manager pentru Susține Unicef.

 

2. Da frecvenței! Nu SPAM-ului!

“Deși e recomandabil să postezi des, atunci când nu ai despre ce povesti e mai bine să nu o faci”, explică Bogdana Butnar, blogger și consultant de new media.

Rețeta secretă a comunicării eficiente pe Facebook conține: postări zilnice, ton adecvat, fotografii la fiecare postare, link-uri, povești despre cei pentru care lucrați, răspunsuri avizate la comentariile oamenilor.

3. Intră în dialog cu cei din comunitatea ta!

Încercați să dialogați, nu doar să comunicați, ascultați și reactionați la ce zic oamenii despre voi.

“E foarte greu pentru un susținător al unei cauze să relaționeze cu o pagină de Facebook pe care se pun doar comunicate și pe care nu se răspunde la întrebări și la comentarii”, subliniază  bloggerul Cristian, Chinezu.

Pont – Atenție la formulele de adresare! Hotărâți de la bun început dacă scrieți cu sau fără diacritice.

4. Butonul “Particip” nu înseamnă că voi fi acolo!

Nu invita oamenii la evenimentele ONG-ului tău, pe Facebook, fără a le trimite înainte o invitație pe e-mail sau prin poștă. Nu implora share-uri și like-uri. Ține-i pe oameni la curent cu ce se întâmplă cu fiecare cauză pentru care ți s-au alăturat.

5. Fără patetisme! Nu există cauze mai grave decât altele

“Când cineva are nevoie de ceva, nevoia este la fel de acută, deci apelurile de suport, finanțare, implorările pentru shareuri și likeuri sunt inutile și nu fac decât să pună presiune pe sentimentul de vinovăție al oamenilor și nu pe dorința lor rațională de a se implica”, spune Bogdana Butnar.

Ligia Adam, cea care se ocupă de comunicarea pentru comunitatea Sustine Unicef, spune că frecvența cu care comunică pe Facebook a fost optimizată în timp și din cauza încărcăturii emoționale atașate posturilor.

“Trebuie să fii foarte atent când și cum pui o poză cu un copil care va muri de foame din Africa, de exemplu, astfel încât susținătorii tăi să aibă pornirea de a dona pentru a ajuta acel copil în loc să dea Unlike paginii”, completează Adam.

Vom publica zilele urmatoare şi partea a doua a articolului, unde puteţi afla cum să comunicaţi eficient pe Facebook, fără un buget de publicitate.

Sursa foto: sxc.hu

Alte articole

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Proiectele noastre

Parteneri

Recomandări