ONG
Al treilea sector
Data: 22.05.2013
ONG / PR & marketing

Tips&Tricks: Succesul unui ONG pe Facebook (II)

“Comunicați, în primul și în primul rând, pentru comunitatea de susţinători, nu pentru presă sau potențiali sponsori. În felul acesta, cei din comunitate vor deveni ambasadori și vor răspândi ei mesajul (…)” – Cristian China-Birta (Chinezu).

                                                            Mădălina Oprișan, redactor Altreileasector.ro

Pot fi cumpărate între 10 și 90 de like-uri pe Facebook pentru pagina organizației voastre, cu 5 dolari pe zi; dacă însă faci publicitate fără să ai un conținut relevant, arunci banii pe fereastră. Mihai Năsăudean, fondatorul agenției online Good Afternoon, spune că publicitatea bine făcută înseamnă să comunici cât mai targetat și să ai mesaje diferite pentru fiecare categorie de public. “Un anumit tip de mesaj pentru femei, altul pentru bărbați, altul pentru cei peste o anumită vârstă”, completează el.

 “Ai răbdare, comunitatea se strânge greu”, Anca Baniță – manager comunicare Let’s do it, Romania

“Comunicați, în primul și în primul rând, pentru comunitatea de susţinători, nu pentru presă sau potențiali sponsori”, Cristian China-Birta (Chinezu)

“E nevoie de o investiţie minimă în conţinut, investiţie care poate avea rezultate spectaculoase”, Alex Negrea – Head of Facebook la agenția Spada

 

Facebook fără buget

Conform Facebrands.ro, în categoria nonprofit sunt 400 de organizatii. Primele trei după numărul de fani sunt Salvați Copiii (256.000 de fani), Susține Unicef (101.000 de fani) și Let’s Do it, Romania (56.351 de fani).

Deși are peste 50.000 de fani, Let’s do it, Romania nu investeşte în campanii pe social media, mizând mai degrabă pe o comunicare constantă. Pentru asta, cei de acolo se folosesc de toate canalele: Twitter, Youtube, site şi blog.

Dacă sunteți la început de drum în comunicarea online pe Facebook, Anca Baniță, manager de comunicare în echipa Let’s do it, Romania, vă oferă trei sfaturi importante:

  1. Aveți răbdare, comunitatea se strânge greu
  2. Desemnați un om din echipă care să se dedice comunicării pe Facebook
  3. Faceți un plan cu subiectele de interes pentru comunitatea voastră

Ambasadorii persoane publice sunt o resursă importantă în comunicarea online. De exemplu, cauzele pentru care luptă Salvați Copiii (organizația cu cei mai mulţi fani pe Facebook și cu cea mai rapidă creștere în ultimele luni*) sunt susținute de Mihaela Rădulescu, Inna şi Aurelian Temișan. Alte exemple sunt Loredana, Gheorghe Hagi și Andreea Marin, doar câțiva dintre susținătorii care s-au alăturat proiectelor Unicef.

zelist monitor

Sursa foto: http://zelist.ro/fb/domains/ong

Investiți în conținut, nu în publicitate

Publicaţi o fotografie pentru fiecare status. Creați materiale video scurte și scrieți povești despre oamenii pentru care lucrați.

“E nevoie de o investiţie minimă în conţinut, investiţie care poate avea rezultate spectaculoase“, spune Alex Negrea – Head of Facebook la agenția Spada.

Investiția în conținut nu înseamnă neapărat și bani pentru publicitate.

Un infografic pe care-l puteți realiza gratuit pe platforma Easel.ly sau o fotografie de stoc v-ar putea ajuta să creați conținut autentic. Aveți nevoie doar de timp şi de câteva instrumente IT gratuite.

Like, Share & Comment

Salvați Copiii România, Roșia Montană în UNESCO World Heritage, World Vision România, Greenpeace România, WWF-Romania, Let’s do it, Romania!, Salvați Delta, Mai Mult Verde, ActiveWatch și Habitat for Humanity sunt cele mai active organizații pe Facebook, conform datelor publicate de Zelist.

În perioada 6-12 mai 2013, cele mai active zile în care organizațiile au publicat mesaje pe Facebook au fost marțea și miercurea, cu o medie de 23 de actualizări (marți, 7 mai 2013), respectiv 31 de actualizări (miercuri, 8 mai 2013). Cele mai multe statusuri au fost publicate între orele 12:00 și 18:00.

Dincolo de numărul de fani, contează cât de activă este comunitatea strânsă în jurul cauzei pentru care militează organizația voastră. Pentru a măsura nivelul la care interacţionaţi cu oamenii din comunicatea paginii voastre de Facebook, agenția Spada recomandă următoarea formulă:

spada facebook ong

Sursa foto: www.blogulspada.ro

În concluzie, nu este cel mai important câte mii de fani are pagina voastră de Facebook, ci cum și cât de des reacționează oamenii la ceea ce faceți. Interacțiunea este primul semn că ați reușit să creați o comunitate online.

Dacă ai ratat prima parte a acestui articol, acolo poţi afla ce recomandări au bloggerii ChinezuAlex Negrea și Bogdana Butnar pentru ONG-urile active în online.

* Pe 02 martie Salvați Copiii marca trecerea pragului de 80.000 de fani. 7 zile mai târziu, trecea de pragul de 100.000 de fani. Pe 07 mai 2013, Salvați Copiii număra 243.000 de fani. Pe 19 mai, Salvati Copiii avea 263.000 fani. Până la data publicării acestui articol, reprezentanții Salvați Copiii nu au putut răspunde solicitării noastre de a participa la realizarea acestui material. 

Alte articole

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Proiectele noastre

Parteneri

Recomandări