ONG
Al treilea sector
Data: 06.02.2015
ONG

Tips & tricks: parteneriate între ONG şi business

ONG-urile care vor colaborări eficiente cu reprezentanţii mediului de afaceri trebuie să ţină cont de anumite reguli. Vă prezentăm câteva sfaturi utile pentru un parteneriat de succes între nonprofit şi business.

Liviu Florea, redactor-şef AlTreileaSector.ro

Parteneriatul reprezintă unul dintre cele mai importante instrumente prin care organizaţiile neguvernamentale pot să-şi implementeze proiectele sau campaniile. Printre partenerii preferaţi de ONG-uri se numără companiile din mediul privat. „Parteneriatul dintre un ONG şi o companie nu este doar despre semnarea unui cec. Într-un parteneriat trebuie să discutăm, să stabilim condiţiile în care se va desfăşura parteneriatul respectiv şi să vedem ce are de câştigat fiecare”, a declarat Cristina Horia, director executiv la Fundaţia Sensiblu, în cadrul unui eveniment organizat de GlaxoSmithKline (GSK) Consumer Healthcare, divizie a companiei farmaceutice GSK.

Horia a arătat că un parteneriat de succes între nonprofit şi companii trebuie să îndeplinească mai multe condiţii:

1. Potrivire între ONG şi companie, atât la nivelul valorilor, cât şi la nivelul gândurilor;

2. Organizaţiile neguvernamentale trebuie să aibă realizări de care să fie mândre;

3. Fiecare parte implicată să dovedească transparenţă şi corectitudine;

4. Acţiunile întreprinse de fiecare dintre parteneri ar trebui să fie coerente;

5. Sinceritate în ceea ce priveşte aşteptările şi impactul, resursele necesare şi lucrurile de îmbunătăţit;

6. ONG-urile nu trebuie să facă vreun compromis doar de dragul obţinerii unei finanţări;

7. Asumarea comună a meritelor şi a esecurilor, echilibrarea eforturilor şi respect reciproc;

8. Parteneriatul încheiat trebuie să constituie baza unei relaţii de colaborare pe termen lung între cele două părţi.

„Este foarte important de subliniat că relaţia dintre un ONG şi o companie nu este ca relaţia dintre David şi Goliat”, a menţionat directorul executiv al Fundaţiei Sensiblu.

Un parteneriat dintre o organizaţie neguvernamentală şi o companie nu presupune doar o interacţiune între cele două părţi, ci şi o colaborare cu alţi actori, cum ar fi beneficiarii proiectului şi autorităţile publice sau locale.

„Într-un parteneriat, trebuie să stabileşti de la început cine sunt stakeholderii (părţile interesate – n.red.) care se pot implica. Este foarte important să ai nu doar companii şi ONG-uri implicate în parteneriat, ci şi autorităţi”, a spus Helen Tomlinson, general manager GSK Consumer Healthcare România şi tările Adriatice.

În timpul derulării parteneriatului, colaboratorii trebuie să  măsoare constant eficienţa colaborării, prin urmărirea regulată a unor indicatori, cum ar fi alocarea de resurse sau dedicarea fiecărui actor implicat.

Dacă vreţi să aflaţi şi alte informaţii despre parteneriatele între ONG-uri şi instituţiile publice, vă recomandăm să citiţi şi Direcţii în parteneriatele ONG – instituţii publice.

Sursa foto: freeimages.com

Alte articole

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Proiectele noastre

Parteneri

Recomandări