Studii & Cercetări
Al treilea sector
Data: 17.12.2014
Studii & Cercetări / ONG

Studiu: cum încearcă ONG-urile să atragă bani prin „20%”?

Apelarea la prieteni sau cunoscuți comuni și solicitarea prin e-mail sunt două dintre principalele metode prin care ONG-urile încearcă să convingă companiile să le redirecționeze până la 20% din impozitul pe profit.

Liviu Florea, redactor-șef AlTreileaSector.ro

Organizațiile neguvernamentale mai au timp doar până la sfârșitul lunii decembrie să încerce să-și consolideze bugetele de anul viitor, prin intermediul Legii Sponsorizării. Codul Fiscal și Legea Sponsorizării le permit companiilor plătitoare de impozit pe profit să direcționeze până la 20% din suma datorată anual bugetului de stat către organizațiile neguvernamentale.

Apelarea la prieteni sau cunoscuți comuni, solicitările trimise prin intermediul poștei electronice, întâlnirile directe și contactul prin telefon sunt cele mai importante metode pe care le folosesc ONG-urile ca să strângă bani de la companiile plătitoare de impozit pe profit, arată studiul „Cum văd ONG-urile și firmele legea sponsorizării”, realizat de AlTreileaSector.ro și Hospice Casa Speranței, cu sprijinul EY România. De asemenea, ONG-urile încearcă să convingă societățile comerciale să le distribuie până la 20% din impozitul pe profit și prin derularea de campanii mass-media ori prin organizarea de evenimente specifice.

Dintre toate metodele pe care le-au folosit ONG-urile participante la studiu ca să determine companiile să le acorde bani prin Legea Sponsorizării, cele mai eficiente au fost contactul direct, în persoană (36 de răspunsuri), apelarea la prieteni sau cunoscuți comuni (17 răspunsuri) și solicitările prin poșta electronică (6 răspunsuri). În schimb, doar patru respondenți au menționat campaniile mass-media în topul eficienței metodelor folosite pentru colectarea de fonduri prin legea sponsorizării. Cercetarea citată mai arată că aproape 90% dintre respondenți au spus că, în 2013, organizația din care fac parte, nu a avut un buget dedicat derulării de activități prin care să convingă companiile să le acorde finanțări prin Legea Sponsorizării.

De cele mai multe ori, persoana din ONG care promovează facilitățile oferite de Legea Sponsorizării în rândul firmelor este președintele executiv (23 de răspunsuri), urmat de directorul executiv (16 răspunsuri) și de fundraiser (15 răspunsuri). Totodată, când încearcă să convingă o firmă să le redirecționeze fonduri prin Legea Sponsorizării, pentru reprezentanții ONG-urilor este foarte important ca partenerul de discuții să aibă deja o experiență de lucru cu asociații și fundații.

Cercetarea „Cum văd ONG-urile și firmele legea sponsorizării”, fără reprezentativitate la nivel național, are la bază două chestionare distincte aplicate firmelor și ONG-urilor, în perioada septembrie – noiembrie 2014. La întrebări au răspuns 113 reprezentanți de societăți comerciale și 92 de reprezentanți din ONG-uri.

AlTreileaSector.ro și Hospice Casa Speranței, în parteneriat cu EY România, au pornit un demers pentru a promova legea sponsorizării ca modalitate de implicare a sectorului de afaceri în reformarea societății românești, prin susținerea sectorului nonprofit.

După Crăciun, AlTreileaSector.ro va publica o a doua parte a articolului de faţă, în care ONG-urile vor primi sfaturi despre cum să atragă fonduri prin Legea Sponsorizării, în doar câteva zile.

Sursa foto: freeimages.com

Alte articole

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Proiectele noastre

Parteneri

Recomandări