ONG
Al treilea sector
Data: 10.06.2015
ONG / Mediu

Street Delivery se transformă

Organizatorii Street Delivery (12 – 14 iunie) au decis să aducă o serie de schimbări evenimentului urban, cu ocazia celei de-a zecea ediții.

Liviu Florea, redactor-șef AlTreileaSector.ro

Street Delivery, un proiect urban de promovare a inițiativelor civice, sociale, culturale și artistice, se transformă. „Anul acesta vom avea (la Street Delivery București – n.red.) doar 50 de expozanți, față de 100 – 150, cât erau în anii trecuți. Exceptând locurile special amenajate, unde participanții își vor putea cumpăra un suc sau ceva de mâncare, nu am acceptat niciun proiect care implică vânzare sau comerț pe stradă. I-am rugat pe participanți să nu se folosească de platforma Street Delivery ca să facă profit. Tocmai de aceea am ales să și finanțăm zece dintre proiectele participante, în așa fel încât inițiatorii lor să nu aibă o problemă cu banii și să fie nevoiți să vândă diverse obiecte. Vrem să ne îndepărtăm de mentalitatea de bazar. Nu asta este Street Delivery și nu asta vrem să transmitem”, afirmă Cristian Neagoe, membru în echipa de organizare a Street Delivery.

Evenimentul se află la a zecea ediție în București, iar organizatorii au decis ca tema centrală să fie amprenta de carbon.

„Am ales amprenta de carbon ca temă centrală a ediției aniversare de zece ani pentru că Street Delivery poate să fie mai mult decât divertisment. Poate fi o platformă pentru idei care sunt importante pentru societatea noastră. Îmi pare foarte rău că lumea nu ia deloc în serios promblema schimbărilor climatice și felul în care acestea ne afectează pe toți. Cred că Street Delivery poate să trasmită câtorva zeci de mii de oameni mesajul că încălzirea globală de afectează pe toți. Dacă oamenii îl vor înțelege sau nu, asta depinde de fiecare proiect prezent în parte, precum și de mesajul general. Street Delivery nu este un festival ci, mai degrabă, un eveniment manifest”, menționează Neagoe.

pet

Organizatorii evenimentului au decis ca, la ediția din 2015 a Street Delivery București, să finanțeze, cu câte 1.000 de euro, zece proiecte care respectă tema amprentei de carbon.

„Oricine a fost eligibil să se înscrie în această competiție, de la indivizi și ONG-uri, până la instituții publice și corporații. Am primit peste 300 de proiecte. În proiectele pe care le-am primit am vrut să vedem idei care să poate să fie aplicabile imediat și care să facă orașul mai prietenos pentru oameni și nu pentru mașini. De asemenea, am vrut să vedem idei care să ne facă, într-un fel sau altul, să reducem amprenta de carbon”, declară Neagoe.

Toate cele zece proiecte câștigătoare vor fi prezentate la Street Delivery.

AICI găsiți mai multe informații despre inițiativele finanțate, în total, cu 10.000 de euro.

Street Delivery se va desfășura la București, Timișoara, Iași și Cluj. Organizatorii estimează că vor avea 40.000 – 50.000 de vizitatori în Capitală și câte 10.000 – 15.000 de vizitatori în celelalte orașe.

Ordinul Arhitecților din România și librăriile Cărturești au demarat proiectul Street Delivery în 2006, cu scopul de a recupera spațiul public pentru pietoni, între Grădina Icoanei și Grădina Cișmigiu din București.

AICI puteți afla detalii suplimentare despre ediția a zecea a Street Delivery.

Sursa foto: http://street.delivery/

Alte articole

Comentarii

One thought on “Street Delivery se transformă

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Proiectele noastre

Parteneri

Recomandări