Finanţari şi fundraising
Al treilea sector

Sprijină.ro, o nouă platformă românească de crowdfunding

ONG-urile care caută soluții de finanțare pentru proiectele lor pot apela, de circa o săptămână, la sprijină.ro, o nouă platformă românească de crowdfunding.

Liviu Florea, redactor-șef AltreileaSector.ro

Joi, 16 iulie, s-a lansat oficial sprijină.ro, o nouă platformă românească de crowdfunding, care se adresează persoanelor fizice și organizațiilor neguvernamentale interesate să strângă bani pentru cauzele lor. Dezvoltarea platformei a durat jumătate de an și a costat circa 200.000 de euro. Investiția a fost asigurată de grupul de companii Quickmobile, activ în zona de retail IT&C din mediul online.

Inițiatorii instrumentului online de strângere de fonduri s-au inspirat în realizarea sprijină.ro atât de la rețeaua de socializare Facebook, cât și de la platformele internaționale de crowdfunding indiegogo.com și kickstarter.com.

„Sprijină.ro este un fel de Facebook doar că, în loc să dai like-uri, trebuie să donezi. Am gândit platforma astfel încât să fie user friendly (prietenoasă cu utilizatorul – trad.) atât pe tabletă, cât și pe telefon”, a declarat Remus Pakei, project manager sprijină.ro.

Cei care doresc să înscrie un proiect pe platforma de crowdfundring trebuie să-și facă un cont de utlizator și să urmeze mai mulți pași. Inițiatorii cauzelor au acces și la un ghid electronic, care le arată ce trebuie să facă pentru ca demersurile lor să își atingă obiectivele financiare.

După publicarea pe platformă, o cauză rămâne activă 30 de zile, perioadă în care își poate atinge sau nu ținta de finanțare. La  sfârșitul celor 30 de zile, banii strânși până atunci ajung în contul inițiatorului, indiferent de suma colectată.

Dacă inițiatorul proiectului decide să-l dezactiveze de pe platformă în perioada de 30 de zile, administratorii sprijină.ro direcționează banii către celelalte cauze din categoria în care a fost înscrisă inițial ideea. Cei care vor să adauge o cauză pentru finanțare pe sprijină.ro o pot înscrie într-una dintre cele 28 de categorii existente în prezent pe platformă.

Sprijină.ro percepe comisioane variate pentru serviciile oferite. Organizațiile neguvernamentale sunt taxate cu 4% din sumă, dacă își îndeplinesc obiectivul de finanțare și cu 7,2% dacă nu reușeșc să strângă suma dorită, în vreme ce persoanele fizice plătesc 5% sau 9%. La taxele percepute de către proprietarii platformei se adaugă și un comision de 2,3% pe care trebuie să-l primească instituția de credit care intermediază transferul banilor între administratorii sprijină.ro și inițiatorii cauzelor.

Rezultatele platformei în primele șase zile de funcționare sunt: patru campanii înscrise și 115 donații efectuate, în valoare de circa 10.000 de euro. Donația minimă care poate fi făcută prin intermediul sprijină.ro este de zece lei.

Dezvoltatorii sprijină.ro își propun ca, în timp, să atragă foarte mulți donatori din rândul companiilor, prin intermediul facilității fiscale „20%”, cu ajutorul căreia firmele pot să distribuie, sub formă de sponsorizare, până  la 20% din impozitul pe profit către asociații și fundații.

Fondatorii platformei speră să își recupereze banii investiți în realizarea sprijină.ro până la sfârșitul lui 2016.

Alte articole

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Proiectele noastre

Parteneri

Recomandări