Legislaţie
Al treilea sector
Data: 29.12.2014
Legislaţie

Sfaturi pentru a strânge bani rapid prin Legea Sponsorizării

AlTreileaSector.ro le dezvăluie asociaţiilor şi fundaţiilor câteva „trucuri” prin care pot strânge fonduri, pe ultima sută de metri, de la firme, cu ajutorul Legii Sponsorizării. 

 Liviu Florea, redactor-şef AlTreileaSector.ro

Companiile plătitoare de impozit pe profit pot alege să direcţioneze bani organizaţiilor neguvernamentale, prin intermediul Legii Sponsorizării, doar până pe 31 decembrie. Asociaţiile şi fundaţiile care vor să obţină fonduri, în doar trei zile, cu ajutorul Legii Sponsorizării, au la dispoziţie câteva „trucuri” pentru a convinge societăţile comerciale să le distribuie fondurile în cauză.

Primul lucru pe care îl pot face ONG-urile este să se concentreze pe atragerea de bani de la „donatorii cu care există deja o relaţie dezvoltată”, consideră Marian Mândru, fundraiser la Hospice Casa Speranţei, organizaţie neguvernamentală care îşi asigură o parte importantă din bugetul anual din finanţele acumulate prin Legea Sponsorizării. „Organizaţiile de succes dezvoltă relaţii de durată cu sponsorii lor, bazate pe respectarea promisiunilor şi pe transparenţă, pe comunicare constantă şi planificată. Ceea ce nu recomandăm este comunicarea cu sponsorul doar când se face o solicitare de sponsorizare”, spune Mândru.

Un al doilea „truc” pe care îl pot folosi ONG-urile să determine companiile să folosească Legea Sponsorizării este să implice un număr cât mai mare din angajaţii interni în contactarea societăţilor comerciale plătitoare de impozit pe profit.

„Orice membru al organizaţiei e un ambasador, are conexiuni unde poate promova cauza în care crede. Sunt multe cazurile în care oameni fără competenţe de strângere de fonduri reuşesc să atragă sponsorizări mari datorită faptului că sunt susţinători fervenţi ai cauzei ONG-ului”, adaugă Mândru.

De asemenea,  un mesaj bine scris trimis prin intermediul poştei electronice poate reprezenta un instrument extrem de eficient pentru organizaţiile neguvernamentale care încearcă să convingă companiile, în doar câteva zile, să le direcţioneze până la 20% din impozitul pe profit.

„Există anumite tipare pentru scrisorile şi e-mailurile adresate unui număr mare de destinatari. Dincolo de aceste tipare, care nu se potrivesc pentru orice situaţie sau potenţial sponsor, cred că importantă este povestea pe care o transmitem, tonul, ce am realizat până acum şi ce ţintim să facem cu banii strânşi”, mai spune reprezentantul Hospice Casa Speranţei.

Aproape 192.000 de societăţi comerciale au înregistrat profit în 2013, arată datele centralizate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF). Dacă toate companiile profitabile ar fi direcţionat către sectorul nonprofit suma cea mai mare prevăzută de lege, până la 2,3 miliarde de lei (525 de milioane de euro) ar fi putut susţine domenii cheie precum sănătatea, mediul şi educaţia. Totuși, doar 16% dintre societățile comerciale (30.651) au ales să folosească facilitatea fiscală prevăzută în Legea Sponsorizării, iar suma distribuită către ONG-uri a fost de 523 milioane de lei (118 milioane de euro), adică doar 22% din potențialul maxim.

AlTreileaSector.ro și Hospice Casa Speranței, în parteneriat cu EY România, au pornit un demers pentru a promova legea sponsorizării ca modalitate de implicare a sectorului de afaceri în reformarea societății românești, prin susținerea sectorului neguvernamental.

Sursa foto: freeimages.com

Alte articole

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Proiectele noastre

Parteneri

Recomandări