ONG
Al treilea sector
Data: 07.02.2014
ONG / PR & marketing

SEO: tips & tricks pentru ONG-uri

Link-urile de pe site-ul organizației, cuvintele cheie și structura unui articol, influențează felul în care ajung oamenii să cunoască, online, organizația voastră. Vă prezentăm câteva sfaturi utile pentru a optimiza activitatea online a oricărui ONG. 

Mădălina Oprișan, redactor AlTreileaSector.ro

Georgiana Voicu, specialist marketing online la Zitec, a prezentat o scurtă introducere în SEO pentru ONG-uri, la webinarul “SEO pentru ONG-uri” susținut de TechSoup România.

Alfabetul optimizării online:

SEO = Search Engine Optimization

SEM = Search Engine Marketing

PPC = Pay Per Click

SEO + PPC = LOVE = SEM

Structura informației dintr-un website

Structura optimă a unui site este de tip piramidă: o temă centrală derivată în categorii și subcategorii.

“Atunci când creezi o nouă pagină în site-ul organizației, asigură-te că: este legat cu link de o pagină deja existentă și indexată, este afișată în categoria corespunzătoare și se poate ajunge la ea în maximum 3-4 click-uri pornind din homepage”, spune Georgiana Voicu.

URL-urile

Georgiana Voicu, spune că atunci când creezi pagini noi pe site-ul organizației, trebuie să te asiguri că:

- URL-ul (adresa paginii) urmărește structura site-ului, astfel încât să indice utilizatorului în orice moment unde se află pe site.

- URL–ul perfect are o structură „user friendly” și „SEO friendly” – include cuvintele cheie targetate în pagina respectivă.

- Lungimea URL-ului este mai mică de 115 caractere pentru a fi afișat complet în browser.

- Despărțirea cuvintelor în URL se face prin „cratimă” și nu prin „underscore”.

- URL-ul nu conține litere mari.

Exemplu de URL recomandat „user friendly” și „SEO friendly”: http://site.ro/campanii/salvati-padurile/

Exemplu de URL nerecomandat: http://site.ro/new3/index.php/ro/component/content/article/78-stiri/159camp726_CamPrim2011265961248666+12312313220/id2=000200004574897897897545488888888888888897 545151311 11

Expresiile cheie sau “key words”

Atunci când cauți un răspuns pe Google sau în alte motoare de căutare, folosești cuvinte cheie. Spre exemplu, dacă scrii “voluntariat București”, motorul va porni o căutare urmărind cuvintele cheie relevante pentru căutarea ta.

“Alături de context, expresiile cheie reprezintă unul dintre cele mai importante indicii pe care le poţi oferi motoarelor de căutare pentru a determina cât de relevantă este o pagină pentru căutarea făcută de un utilizator”, spune Georgiana.

Tip: Dacă vrei să verifici dacă expresia cheie aleasă are căutări, folosește Adwords Keyword Tool – un instrument gratuit oferit de Google.

Când scrii conținut pentru site-ul organizației, asigură-te că:

- Este original, nu preluat de pe alte site-uri

- Este accesibil doar la o singură adresă (pe un singur URL)

- Are o structură clară, ușor de citit pentru utilizatori, folosind subtitluri marcate cu Heading tag-uri în mod ierarhic (H2, H3…H6)

- Există un singur tag H1 pe pagină și este folosit pentru titlul articolului

- Utilizezi expresia cheie în titlu și apoi în text, înserând-o în mod natural, acolo unde are sens în context. Folosirea excesivă a expresiei cheie este cunoscută sub denumirea de „keyword stuffing”, tehnica ce poate atrage penalizare din partea Google.

-  Folosești variații ale expresiei cheie, precum și sinonime

Tip! NU există o densitate ideală pentru folosirea expresiilor cheie în conţinut.

Title-tag-ul

Title-tag-ul este principalul text care descrie conținutul unei pagini și este afișat în browser, în rezultatele motoarelor de căutare și pe alte site-uri sau platforme de socializare.

“Title-tag-ul este important pentru că este printre primele lucruri pe care le citesc roboții motoarelor de căutare, oferă atât utilizatorilor, cât și motoarelor de căutare informații importante despre conținutul paginii și influențează poziționarea în rezultatele motoarelor de căutare”, ne spune Georgiana.

Când setezi title-tag-ul, asigură-te că:

-  Fiecare pagină a site-ului are un title-tag unic, care să nu se repete în altă pagină din site.

- Title-tag-ul este relevant pentru pagină, descriind cu acuratețe conținutul paginii respective.

- Title-tag-ul conține expresia cheie vizată în pagină și numele brandului.

- Title-tag-ul are o lungime între 30 și 65 de caractere (cu tot cu spații) pentru a fi afișat în întregime în rezultatele motoarelor de căutare.

Meta-descrierea

Meta-descrierea este un scurt paragraf care oferă descrierea conținutului paginii și este afișată în rezultatele motoarelor de căutare.

“Meta-descrierea este importantă pentru că oferă informații importante utilizatorului despre conținutul paginii, poate convinge utilizatorul să dea click pe rezultat, influențează rata de click, adică influențează traficul organic”, declară Georgiana.

Tip! Când setezi meta-descrierea, asigură-te că:

- Fiecare pagină are o meta-descriere unică.

- Meta-descrierea descrie cu acuratețe conținutul paginii respective.

- Meta-descrierea este scrisă într-un mod în care să atragă vizitatorul să dea click pe rezultat.

- Lungimea meta-descrierii este între 70 și 156 de caractere (cu tot cu spații), pentru a nu fi trunchiată în rezultate.

Imaginile

Tip! Atunci când afișezi imagini pe site-ul organizației, asigură-te că:

- Denumirea fișierelor este făcută corespunzător (ex: campanie-salvati-padurea.jpg în loc de DSC101.jpg).

- Mărimea imaginilor nu depășește 100kb.

- Imaginile sunt însoţite de atributul ALT, iar acesta descrie cu acuratețe imaginea, incluzând acolo unde este cazul și expresia cheie vizată (atributul ALT este textul pe care îl citesc motoarele de căutare pentru a identifica conținutul imaginii, text care este afișat atunci când imaginea nu se încarcă).

Atragerea de link-uri

Denumită și “SEO off-page”, atragerea de link-uri către pagina organizației tale, îți poate crește poziția în căutările din motoarele de căutare.

“Creează conținut de calitate, pe care utilizatorii să dorească să îl distribuie în mod natural”, este sfatul pe care-l oferă Georgiana. Iată câteva exemple de bune practici pentru un profil optim de link-uri:

- Înscrie site-ul organizației doar în site-uri cu autoritate, care sunt dintr-un domeniu relevant pentru tine.

- Nu înscrie site-ul în directoare „spammy” sau care nu au nicio legătură cu activitatea voastră, doar cu scopul de a pune un link către site. Link-urile din surse „spammy” pot atrage o penalizare din partea Google.

- Link-urile plătite: advertoriale, parteneriate cu alte site-uri, linkuri din banner-e publicitare pot atrage o penalizare din partea Google.

Pentru a păstra parteneriatele și banner-ele publicitare fără a atrage penalizare, puteți marca link-urile cu „nofollow”, astfel încât să nu fie interpretate de către Google ca modalitate de manipulare a rezultatelor.

Mai multe despre SEO tips & tricks, puteţi citi aici și la Tips&Tricks: Succesul unui ONG pe Facebook.

Alte articole

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Proiectele noastre

Parteneri

Recomandări