Finanţari şi fundraising
Al treilea sector

Live: Festival de fundraising, la București (II)

AlTreileaSector.ro sector vă prezintă, în direct, desfășurarea celei de-a doua zile a Romanian International Fundraising Festival, eveniment ce prezintă tendințele în materie de fundraising.

Liviu Florea, redactor-șef AlTreileaSector.ro

Cei care vor vorbi în a doua zi a Romanian International Fundraising Festival sunt Dan Paulopol Nechita (avocat), Cristian Ducu (general manager, Center for Advanced Research in Management and Applied Ethics), Gabriel Sincu (director executiv Tax Advisory Services, EY România), Irina Popescu (fondator Positive Projects), Gabriela Tokes (coordonator departament fundraising, Hospice Casa Speranței – Brașov), Cătălin Vasile (head of advisory channels, ING Bank), Cristiana Ionescu (fondator, Dreamcatchers România), Violeta Moisa (Academia de Feminitate), Maria Culescu (președinte, asociația M.A.M.E.) și Gabriel Frăsineanu (managing director Krogen Creative Studios).

LIVE TEXT:

14:30: AlTreileaSector.ro vă mulțumește pentru că ați fost alături de noi și în a doua zi a Romanian International Fundraising Festival.

14:25: Violeta Moisa: De multe ori oamenii se agață de oameni și nu de relații.

14:10: Violeta Moisa: Cele zece îndemnuri ale relațiilor sociale: stabilește-ți valori solide; nu te compara cu altcineva; nu controla relația sau partenerul; eșecul nu te face un ratat; nu face compromisuri de dragului confortului în relație; patru cuvinte magice – respect, admirație, simțul utilității; identifică și exprimă corect emoțiile; fii iubirea pe care o aștepți de la alții; trăiește prezentul; fii complet.

13:50: Violeta Moisa: Fiecare om are o energie masculină și o energie feminină. Energia masculină are de-a face cu tot ceea ce ține de acțiune. Energia feminină este despre a fi sau despre a simți.

13:45: Cristiana Ionescu: Suntem la două telefoane de oricine. 

13:42: Cristiana Ionescu: Prima regula în fundraising este să ceri. A doua – să ceri încă o dată. Cea de-a treia este „cere mai mult”. A patra – ești friendraiser înainte de a fi fundraiser. A cincea – dăruiește tu înainte de a cere celuilalt. A șasea – scrie povestea pe românește. A șaptea – mulțumește. A opta – nu complica lucrurile pentru donatori. A noua – fundraiserul care stă în birou nu aduce bani.

13:25: Cristiana Ionescu: Un fundraiser bun îți aduc bani abia după doi ani. Doi ani în care trebuie să construiască relații.

13:23: Cristiana Ionescu: Trebuie să găsim tot timpul prieteni care să ne deschidă ușile potrivite.

13:22: Cristiana Ionescu: Nu aș vrea să gândiți o poveste pentru portofel. Aș vrea să gândiți o poveste pentru o ureche, pentru inimă și abia apoi pentru portofel.

13:20: Cristiana Ionescu: Există miliarde de metode de a rezolva cubul rubic și cred că există tot atâtea metode pentru a face fundraising.

13:18: Cristiana Ionescu: Este important să știm că așa cum ne construim relațiile în viață așa ne construim și în viața organizațională.

12:41: Gabriela Tokes: Campaniile trebuie făcute consistent, cât mai bine comunicate și trebuie să fie cât mai vizibile.

12:40: Gabriela Tokes: Este bine să te asiguri că ești cât mai vizibil în comunitate.

12:37: Gabriela Tokes: Este foarte important să-ți cunoști beneficiarii.

12:32: Gabriela Tokes: Nouă, la Hospice, în Brașov, ne este de foarte mare ajutor că activăm în umbra unei organizații cunoscute. Într-o comunitate mai mică fundația ajunge să fie cunoscută mult mai repede.

12:28: Gabriela Tokes: În provincie sunt bani. Contează cum să-i cauți și cui să-i ceri

12:23: Gabriela Tokes: Este foarte important să păstrezi legătura cu donatorii tăi fideli, pe tot parcursul anului.

12:14: Gabriela Tokes: De fiecare dată când mă întâlnesc cu un potențial sponsor, la întrebarea „ce mai faci?”, nu răspund niciodată din punct de vedere personal, ci prin ceea ce fac în organizației.

12:09: Gabriela Tokes: Cea mai veche campanie pe care Hospice Casa Speranței o organizează este „Floare de colț”, care prevede realizarea de parteneriate cu bisericile. În 2014 am strâns mai mult de 90.000 de lei de la peste 230 de biserici.

12:04: Gabriela Tokes: Îngrijirea paliativă este un drept al omului.

11:29: Irina Popescu: ONG-urile ar trebuie să renunțe la a folosi „donația sugerată”, pentru că veniturile obține din vânzarea unor produse, în scop caritabil, nu se impozitează.

11:23: Irina Popescu: În principiu, activitățile nonprofit dintr-un ONG ar trebui să genereze mai mulți bani decât activitățile economice.

11:18: Irina Popescu: Organizațiile neguvernamentale ar trebui să țină o evidență contabilă separată în cazul în care desfășoară activități economice.

11:16: Irina Popescu: Este bine, ca ONG-uri, să ținem și ANAF în cercul nostru de prieteni

11:10: Irina Popescu: Un ONG trebuie să aibă un raport financiar în regulă pentru a obține bani de la diverși finanțatori.

10:57: Gabriel Sincu: Probabil că redirecționarea a 2% din impozit pe venit este cea mai cunoscută formă de ajutor pentru cauze umanitate.

10:50: Gabriel Sincu: Și cei care obțin venituri din activități independente pot face sponsorizări.

10:42: Gabriel Sincu: Ideal ar fi ca ONG-urile să contacteze companiile spre sfârșitul anului fiscal pentru a cere o sponsorizare.

10:35: Gabriel Sincu: Este foarte important ca patronul/administratorul să înțeleagă cum funcționează facilitatea fiscală 20%.

10:33: Gabriel Sincu: Firmele de dimensiune mici și medie sunt reticente la facilitatea fiscală 20%.

10:29: Gabriel Sincu: Prin creditul fiscal, sponsorul nu dă din banii lui, ci din banii pe care oricum i-ar fi dat la bugetul de stat.

10:23: Gabriel Sincu: Cele trei zone în care fiscalitatea ajută mediul de afaceri să fie mai bun: creditul fiscal pentru companii (facilitatea fiscală 20%), deductibilitatea fiscală pentru persoane fizice care desfășoară activități independente și redirecționarea a 2% din impozit pe venit.

10:20: Gabriel Sincu: Cea mai importantă cauză pentru care oamenii evită să sponsorizeze organizațiile neguvernamentale este lipsa informației.

 

Sursa foto: freeimages.com

Alte articole

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Proiectele noastre

Parteneri

Recomandări