Finanţari şi fundraising
Al treilea sector

Live: Festival de fundraising, la București (I)

Astăzi, 4 iunie, începe Romanian International Fundraising Festival. Vă transmitem, în timp real, desfășurarea evenimentului și vă invităm să aflați care sunt tendințele în domeniul strângerii de fonduri.

Liviu Florea, redactor-șef AlTreileaSector.ro

Dreamcatchers România organizează pe 4-5 iunie, la București, un festival de fundraising la care vor fi prezenți mai mulți experți români și străini în strângerea de fonduri. 

Cei care vor ține prezentări în prima zi de eveniment sunt: Vlad Tăușance (autor, strateg în comunicare și trainer de creativitate aplicată), Vera Peerdeman (fondator, Nassau), Rucsandra Pop (comunicator evenimente culturale), Daniela Bololoi (președinte, asociația Help Autism), Maria Culescu (președinte, asociația M.A.M.E.), Mihai Manoliu (sales manager Coinzone), Alex Găvan (alpinist), Dana Nae Popa (managing partner & business developer, Pastel), Simona Dumitru (fundraiser, asociația Help Autism) și Cristiana Ionescu (fondator Dreamcathcers România).

LIVE TEXT: 

16:48: AlTreileaSector.ro vă invită mâine, pe site, pentru a doua zi a festivalului de fundraising.

16:29: Daniela Bololoi: Fă-i pe donatorii tăi să se simtă parte din povestea ta.

16:24: Daniela Bololoi: Sursele prin care puteți să strângeți formulare 2% sunt: angajații, prietenii, evenimentele, companiile, voluntarii, beneficiariii, familia, dușmanii, foștii iubiți sau fostele iubite și foștii colegi.

15:55: Daniela Bololoi: Noi am strâns, anul acesta, 42.000 de formulare 2%. Pentru asta, am făcut o întreagă campanie, în care am implicat foarte mulți oameni.

15:53: Daniela Bololoi: Președintele unei organizații trebuie să creadă într-o campanie. Altfel, acea campanie nu are șanse de reușită.

15:51: Daniela Bololoi: Banii strânși din 2% au reprezentat anul trecut 65% din bugetul asociației.

15:50: Daniela Bololoi: Dacă vrei să ajungi departe cu strângerea de fonduri, mergi alături de ceilalți, nu merge de unul singur.

15:43: Daniela Bololoi: Dacă faceți o campanie așa cum fac toți, nu o să ajungeți departe.

15:38: Daniela Bololoi: Gândiți-vă la cum vă întrețineți relația cu prietenii sau cu șeful. Totul are la bază friendraising.

15:32: Daniela Bololoi: Nu este important dacă oamenii cu care interacționăm ajută organizația noastră, ci este important ca oamenii cu care interacționăm să ajute pe cineva.

15: 27: Bololoi: Într-o campanie 2% este foarte multă muncă, multă inimă și multă dăruire.

14:20: Vera Peerdeman: Nu uitați să vă distrați când faceți friendraising.

14:15: Vera Peerdeman: Într-un proces de friendraising, percepe-te ca pe un ambasador al organizației tale.

14:05: Vera Peerdeman: Exprimă-ți recunoștința față de donatorul tău.

13:55: Vera Peerdeman: Cele cinci principii de bază ale friendraisingului sunt: 

- friendraisingul nu este o tehnică, ci o stare;

- nu folosiți monologuri, ci dialoguri;

- donatorii nu sunt cei din spatele organizației tale, ci sunt cei care mărșăluiesc în fața organizației tale;

- întâi de toate nu cere, ci gândește la ceea ce îi poți da tu donatorului tău;

- privește lucrurile prin ochii donatorilor tăi, nu prin ochii organizației tale.

13:43: Vera Peerdeman: Friendraising înseamnă să construiești o relație cu oameni, fundații sau corporații, pentru a-ți cunoaște mai bine interlocutorii și pentru ca ambele părți implicate să fie mulțumite cu relația pe care tocmai ați creat-o.

13:42: Vera Peerdeman: Friendraisingul vine înaintea fundraisingului.

Alex Găvan, despre campania de fundraising pentru Nepal:

13:01: Suferința oamenilor nu are legătura cu țara, etnia sau religia oamenilor.

13:00: Până acum nu am avut timp să fac evaluări ale campaniei.

12:57: Când am un proiect în cap știu pe cine să sun și pe cine să ascult.

12:55: În campania asta am încercat să ne concentrăm pe comunitățile izolate, unde nu ajung organizațiile umanitare mari.

12:50: Ne-am dori să strângem 100.000 de euro până la finalul campaniei.

12:49: Prima etapă a campaniei va avea șapte săptămâni și nouă zile, pentru că magnitudinea cutremurului a fost de 7,9 grade pe scara Richter.

12:46: Ca să donezi pentru campania asta, cel mai simplu este să trimiți un SMS.

12:41: Dacă nu ai partenerul potrivit într-o campanie, totul se poate întoarce împotriva ta.

12:40: 75% din bani se vor duce în partea de reconstrucție.

12:39: Este foarte important ca omul să vadă ce se întâmplă cu banii pe care-i donează.

12:38: SMS-urile pe care le-am primit s-au datorat prezențelor pe TV și radio.

12:36: O expediție în Himalaya costă cam cât am strâns eu până acum, adică vreo 34.000.

12:34: Mi-am atras foarte mulți parteneri media pentru că mi-am dat seama că este timpul foarte scurt și trebuie să am cât mai multă expunere.

12:32: Cea mare donație a fost făcută de un expat elvețian.

12:25: De când m-am apucat de campanie nu am reușit să dorm mai mult de 4-5 ore pe noapte.

12:24: Am făcut un parteneriat cu Matthieu Ricard, care are o fundație. Ea acționează în Nepal și India.

12:22: Când donați trebuie să vă gândiți câți din banii pe care îi dați se duc unde trebuie.

12:19: China a vrut să doneze două elicoptere, dar autoritățile din Nepal au spus că vor bani, nu elicoptere.

12:16: Imediat după cutremur mi-am dat seama că vreau să fac ceva pentru Nepal. Însă cea mai mare provocare era că toată lumea vrea să facă bine.

11:26: Rucsandra Pop: Unui donator nu trebuie să-i transmiți un mesaj prefabricat.

11:24: Rucsandra Pop: De cele mai multe ori banii vin de la oamenii cărora mergem să le cerem un sfat.

11:22: Rucsandra Pop: Componenta de networking a unui proiect este la fel de importantă ca fundraisingul.

11:11: Rucsandra Pop: Fundraisingul adevărat presupune o relație în care ambele părți trebuie să simtă că au ceva de câștigat. 

11:07: Rucsandra Pop: Fără încredere fundraisingul nu există. 

11:03: Vlad Tăușance: În zona de online trebuie să răspunzi instant la mesajele pe care le primești.

11:01: Vlad Tăușance: Primul pas să ajungem la comunitățile noastre este să le oferim recunoaștere. Al doilea pas este să le oferi prioritate. Dacă vrei să creezi o comunitate trebuie să-i dai ceva. De preferat înaintea celorlalți. În al treilea rând, trebuie să le oferi subiecte.

10:56: Vlad Tăușance: O campanie bazată pe acțiune trebuie să fie limitată în timp și trebuie să aibă un scop legitim și clar.

10:53: Vlad Tăușance: E mai mult să încerci să penetrezi niște zone de discuție deja existente, decât să mergi pe un mesaj generalist.

10:49: Vlad Tăușance: În social media concurezi cu toată lumea, inclusiv cu vedete și companii.

10:46: Vlad Tăușance: Politica care are succes la nivel global în social media este transparența. Că să te așezi la masă în zona de social media trebuie să fi transparent. De asemenea, este foarte important să produci conținut. Cel mai important lucru pe care poți să-l faci pe social media ca să captezi atenția omului mai mult de opt secunde este să spui o poveste.

10:42: Vlad Tăușance: Noi nu avem niciodată dreptate. Știu cum este să te îndrostești foarte mult de cauza ta. Singurul care are dreptate este omului căruia ne adresăm. Dacă plecăm cu asta în minte, mesajul nostru nu va ajunge așa cum trebuie la omul nostru. În momentul ăsta trăim într-un foarte mult zgomot de fond, care a scăzut foarte mult capacitatea noastră de a ne concentra atenția pe un anumit lucru.

10:38: Vlad Tăușance: Capacitatea unui om de a se concentra pe un ziar sau pe Facebook nu durează mai mult de opt secunde. Este o concurență pe atenția oamenilor.

10:36: Vlad Tăușance: Știți cum arată profilul donatorului român? Are între 30 și 40 de ani, studii superioare și preferă să doneze pentru: educație sănătate și cazuri umanitare grave.

10:34: Vlad Tăușance: De cele mai multe ori vrem să fim ascultați fără să vrem să-i ascultăm pe ceilalți. Cel mai bun fel de a folosi social media este de a-i asculta pe ceilalți.

10:32: Vlad Tăușance: Social media este socială. Totul devine o rețea de socializare, dacă știm să o folosim corect

10:30: Daniela Boboloi: Banii sunt, de cele mai multe ori, un prag psihologic.

10:28: Mihai Manoliu: Consider că zona de tehnologie se îmbină foarte bine cu strângerea de fonduri.

10:23: Cristiana Ionescu a dat startul evenimentului.

Alte articole

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Proiectele noastre

Parteneri

Recomandări