Finanţari şi fundraising
Al treilea sector

Fundraising pe role

Lucrezi în mediul neguvernamental şi vrei să strângi fonduri pentru organizaţia ta? Atunci, sună un prieten activ social, convinge-l că merită să participe la o cursă pe role pentru cauza ta şi problema banilor este ca şi rezolvată.

 Liviu Florea, redactor-şef AlTreileaSector.ro

O regulă din fundraising spune: cu cât o organizaţie neguvernamentală are mai mulţi prieteni, cu atât mai mari sunt şansele să facă rost de bani pentru proiectele sale. Asociaţia pentru Relaţii Comunitare (ARC) România va organiza, la sfârşitul lunii mai, un training de o zi, unde oamenii din sectorul nonprofit vor afla cum să-şi transforme prietenii organizaţiilor lor în cei mai buni fundraiseri, cu ajutorul evenimentelor sportive.

„Participanții vor învăța despre potențialul pe care îl au metodele de fundraising de tipul <<peer to peer>>, care presupun să-ți mobilizezi suporterii organizației tale și să-i transformi din simpli suporteri, în fundraiseri ai organizației. De cele mai multe ori, metodele de tipul <<peer to peer>> sunt legate de evenimente sportive, cum ar fi maratoanele, competiţiile de înot (swimathon), cursele de biciclete sau întrecerile pe role”, afirmă Cătălin Gheorghe, director de programe pentru organizaţii neguvernamentale în cadrul ARC România.

Suporterii unei organizaţii neguvernamentale pot fi atât angajaţii interni, cât şi donatorii sau voluntarii. „Nu există o limită sau o reţetă. Lucrurile diferă de la organizaţie la organizaţie. Sunt organizaţii care-şi mobilizează voluntarii să participe la evenimente sportive. Altele îşi mobilizează donatorii sau chiar celebrităţi”, menţionează Gheorghe.

În 2014, Swimathon va avea loc în şapte oraşe din ţară: Bacău, Bucureşti, Cluj, Iaşi, Oradea, Ploieşti şi Târgu-Mureş

Peste 400.000 de lei au donat românii la cele cele şase evenimente swimathon de anul trecut

Pentru a identifica prietenii care, prin participarea la evenimente sportive, de tipul maratoanelor sau întrecerilor pe role, pot deveni fundraiseri pentru asociaţii sau fundaţii,  organizaţiile nu trebuie să aleagă oameni doar bine pregătiţi fizic. „Sunt mult mai valoroşi oamenii care, pe lângă faptul că pot alerga sau înota, au şi o reţea socială căreia pot să-i comunice implicarea lor în rezolvarea unei probleme. De exemplu, un angajat foarte popular, dintr-o companie mare, care este capabil să-şi mobilizeze colegii de serviciu să doneze la evenimentul sportiv, poate fi mult mai important decât un bun sportiv care nu cere sprijinul nimănui”, adaugă Gheorghe. Asemenea indivizi valoroşi au potenţialul de a deveni „cei mai buni fundraiseri” pentru ONG-uri, dacă sunt ajutaţi. „Pentru a-i transforma în fundraiseri foarte buni pe oamenii care se înscriu la un eveniment sportiv deoarece cred în cauza ta, tot ceea ce trebuie să faci tu, ca organizaţie, este să menţii o relaţie cu oamenii respectivi, pe tot parcursul anului”, spune reprezentantul ARC România.

ONG-urile pot păstra foarte uşor relaţia cu participanţii la evenimentele sportive. Trebuie doar să le ofere oamenilor informaţii „simple, uşor de digerat, cum ar fi câţi bani s-au strâns la evenimentul respectiv, câte persoane au contribuit la atingerea acelei sume sau care a fost donaţia medie”. Urmează apoi informaţiile despre cum vor fi cheltuiţi banii strânşi datorită efortului participantului la evenimentul sportiv. „Este foarte important ca organizaţiile să nu mai discute despre <<proiect>> şi <<activităţi >>, ci despre impactul pe care donaţiile primite l-au avut asupra unor oameni sau situaţii reale”, explică Cătălin Gheorghe.

Cursul organizat de ARC România va avea loc pe 29 mai, în Bucureşti. Cei interesaţi se pot înscrie AICI, până pe 26 mai.

Sursa foto: freeimages.com

Alte articole

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Proiectele noastre

Parteneri

Recomandări