Finanţari şi fundraising
Al treilea sector

Filantropia ţine cont de anotimp?

Au românii o predispoziție spre a dona în perioada sărbătorilor, sau este doar un mit? Strâng organizațiile neguvernamentale mai multe fonduri în această perioadă?

Liviu Florea, redactor-şef AlTreileaSector.ro

Organizaţiile neguvernamentale depun mai multe eforturi să strângă fonduri la final de an şi apelează atât la metode tradiţionale, bazate pe relaţia directă cu donatorul, cât şi la donaţiile prin SMS.

„Din experienţa de un an şi jumătate a platformei donaţie.ro, am constatat că există o sezonalitate a campaniilor, în sensul că organizaţiile le iniţiază pentru perioadele de Crăciun şi de Paşte. Însă numărul donaţiilor nu reflectă neapărat această sezonalitate. Sensibilitatea românilor la cauzele pentru care se cer donaţii nu ţine cont de sezoane”, declară Camelia Mateş, coordonatorul  proiectului donaţie.ro.

În perioada iunie 2012 – septembrie 2013, pe platforma donaţie.ro (a Asociaţiei pentru Relaţii Comunitare (ARC)), 26 de organizaţii neguvernamentale au derulat campanii. Până acum, românii au trimis peste 340.000 de mesaje, în valoare de câte doi euro fiecare.

Gabriela Tokes, coordonatorul departamentului de fundraising al organizaţiei Hospice „Casa Speranţei”, este de părere că ONG-urile care le reamintesc oamenilor de activitatea lor doar în perioada sărbătorilor, prin evenimente aglomerate într-un timp scurt, au o problemă de strategie. „Această abordare ar putea fi numită şi o lipsă de strategie. Mie îmi este greu să cred că o organizaţie care este inactivă pe tot parcursul anului poate avea şanse de reuşită cu un eveniment legat de perioada sărbătorilor de iarnă. Ca organizaţie, trebuie să le reaminteşti oamenilor tot timpul că ai nevoie de ei. Trebuie să fie o constantă pe tot parcursul anului”, explică Tokes.

Pe de altă parte, din motive legate de educaţie şi religie, mulți români care nu donează în mod obișnuit, par mai dispuşi să sprijine cauze sociale în perioada sărbătorilor de iarnă. „Această perioadă (a sărbătorilor de iarnă – n.red.) nu este deloc de neglijat de către organizaţiile neguvernamentale, chiar dacă activităţile ar trebui să se desfăşoare tot anul”, precizează Gabriela Tokes.

O simplă căutare realizată cu ajutorul Google, arată că multe organizaţii neguvernamentale se întrec în concerte şi baluri caritabile care vor avea loc  în preajma Crăciunului sau în prima partea a lunii decembrie.  În perioada sărbătorilor de iarnă se desfăşoară şi evenimente care au devenit tradiţionale în timp, cu ar fi Festivalul Brazilor de Crăciun, organizat de Salvaţi Copiii România. Aici,  artişti români decorează brazi de Crăciun care sunt scoşi la licitaţie, iar banii strânși sunt investiți în accesul la educație al copiilor din mediile sociale vulnerabile.

Concluzionând, evenimentele pe care le organizează ONG-urile de sărbatori ar trebui să reprezinte doar un pas dintr-o strategie anuală de strângere de fonduri. Altfel, donatorii vor fi puţini și vor dona doar o singură dată pe an.

Sursa foto: sxc.hu

Alte articole

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Proiectele noastre

Parteneri

Recomandări