Economie socială
Al treilea sector

Economie socială pe pâine şi covrigi

O organizaţie neguvernamentală a decis să-şi vândă produsele de brutărie şi panificaţie într-un centru comercial de Capitală, aflat în inima sectorului de afaceri.

Liviu Florea, redactor-şef AlTreileaSector.ro

Organizaţia umanitară Concordia a ales un loc inedit ca să-şi comercializeze produsele pe care le fabrică în „Brutăria Concordia”: centrul comercial Promenada, aflat într-una dintre cele mai importante zone de afaceri din Capitală. Iniţiativa Concordia de a deschide un punct de vânzare într-un mall suprinde, în condițiile în care cele mai multe organizaţii neguvernamentale cu afaceri sociale îşi vând bunurile pe care le produc fie la diverse târguri şi evenimente, fie prin intermediul unor magazine online.

Vizitatorii mall-ului cumpără zilnic 50-60 de produse care ies pe poarta brutăriei sociale, de la covrigi bavarezi cu susan, până la pâine cu cartofi şi chifle cu seminţe de dovleac sau floarea soarelui. O chiflă costă 0,64 de lei, un covrig – 1,9 lei, în timp ce o pâine cu seminţe are un preţ de 5,5 lei.

„Încasările zilnice ne permit menţinerea acestui punct de vânzare”, a declarat Elena Mihaela Mititelu, coordonator relaţii publice la organizaţia umanitară Concordia. Mititelu nu a oferit informaţii despre cum a obţinut ONG-ul spaţiul de vânzare din centrul comercial sau despre chiria plătită lunar pentru punctul de desfacere al produselor de brutărie şi panificaţie.

Standul din mall-ul Promenada este singurul punct de vânzare pe care îl deţine organizaţia în Bucureşti, însă cei interesaţi pot cumpăra produsele de brutărie şi panificaţie şi prin serviciul de comenzi, care funcţionează zilnic, între 07:00 şi 15:00. Pentru clienţii care nu aleg să ridice personal produsele de la brutăria Concordia, valoarea minimă a comenzii este de 200 de lei.

Până în toamna anului trecut, când a decis să se mute în mall, brutăria Concordia îşi vindea produsele la parterul clădirii Premium Plaza, din zona Piaţa Victoriei, un alt centru de afaceri important din Bucureşti. Mititelu a mai spus că, momentan, organizaţia nu intenţionează să deschidă un alt punct de vânzare în Capitală.

Proiectul „Brutăria Concordia” a apărut în 2011, în Ploieşti, şi a fost gândit iniţial ca un curs de formare profesională pentru tinerii aflaţi în grija organizaţiei umanitare. Ulterior, cursul s-a transformat într-o afacere socială veritabilă. În prezent, brutăria are aproximativ zece angajaţi.

Totodată, organizaţia le oferă tinerilor cu o situaţie socială dificilă posibilitatea de a urma gratuit cursuri de brutările şi de a obţine diplome recunoscute de către Consiliul Naţional de Formare Profesională a Adulţilor, pentru meseriile de brutar, patiser şi cofetar. 

Alte articole

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Proiectele noastre

Parteneri

Recomandări