ONG
Al treilea sector
Data: 30.07.2013
ONG / PR & marketing

Cum facem infografice pentru un ONG?

Un infografic are de 30 de ori mai multe şanse să fie citit. În martie 2012, #infographic a fost folosit pe Twitter de 56.765 ori, iar 40% dintre oameni răspund mai bine la informaţiile vizuale.

Mădălina Oprişan, redactor AlTreileaSector.ro

Infograficele sunt reprezentări grafice care urmăresc să transmită informaţii sau date complexe într-un mod vizual, pentru o înţelegere uşoară şi rapidă, folosind metafore şi asocieri de imagini. Easel.ly, Infogr.am şi Piktochart.com sunt doar trei dintre platformele care oferă şi modele de infografice.

Pentru a afla cum ai putea să spui mai frumos şi „mai vizual” povestea organizaţiei tale, am stat de vorbă cu Cristian Dita, Art Director Ogilvy România şi cu Cristi Simion, copywriter în cadrul aceleiaşi agenţii de publicitate.

what-is-an-infographic

3 reguli pentru un începător:

1. Ai de spus o poveste, nu de scris o dizertaţie. Rezultatul trebuie să fie mult mai aproape de banda desenată decât de un manual de trigonometrie.

2. Mai puţin înseamnă mai mult. Filtrează informaţia, sintetizează datele. Nu arunca totul într-un infografic ci sortează până când ajungi la cât mai puţine elemente care spun cât mai mult.

3. Imaginează-ţi că cei care trebuie să parcurgă infograficul sunt copii. Te ajută să sintetizezi informaţia, să o prelucrezi şi să o afişezi în aşa fel încât să îi distrezi, să le placă.

„Când ştii foarte clar drumul pe care vrei să îl parcurgi şi ai scheletul unei poveşti, trebuie să găseşti o variantă optimă în care să ilustrezi totul (…) să te foloseşti de comparaţii, metafore sau asocieri care să facă acea informaţie uşor de înţeles” spune Cristi Dita, Art Director Ogilvy România.

Spre exemplu, dacă ai de comunicat numărul petiţiilor depuse pentru o cauză, nu arăta o cifră. „Oferă oamenilor un ordin de comparaţie. Spune-le de câte ori ai înconjura Pământul cu foile pe care ai printat petiţiile”, este recomandarea lui Cristi Dita.

Cum alegi culorile pentru infografic?

Un infografic prea colorat nu înseamnă neapărat că vei câştiga mai uşor atenţia cititorilor. „De cele mai multe ori, o paletă restrânsă de culori face informaţia mai uşor de parcurs”, spune Cristi Dita.

Pentru începători, recomandarea este să alegeţi o culoare de bază şi încă una sau două culori de contrast pentru elementele care trebuie să iasă în evidenţă.

Shaping together the future we want
by antoniodivico. Sursa: Visually.

Fonturile cu serife – cel mai uşor de citit la dimensiuni mici

„În general, pentru text de dimensiuni mici, bloc de text sau paragrafe extinse, fonturile cu serife sunt considerate mai lizibile”, spune Cristi Dita, art director Ogilvy Romania. Fonturile decorative sau încărcate se pretează titlurilor sau propoziţiilor scurte ce trebuie scoase în evidenţă, completează el.

Cât costă să lucrezi cu un designer?

În funcţie de complexitatea proiectului tău, preţul pentru realizarea unui infografic începe de la câteva sute de euro (dacă lucrezi cu un designer freelancer) şi ajunge până la câteva mii, dacă ai nevoie de un proiect video interactiv. O listă de preţuri orientativă poţi găsi aici – https://marketplace.visual.ly/

raport soros

Sursa: Behance.net

10 trucuri pentru a scrie mai creativ

Cristi Simion, copywriter la Ogilvy România, spune că de multe ori creativitatea înseamnă eficientă şi pentru asta există câteva reguli de bază de redactare care pot face orice text uşor de parcurs. Iată recomandările lui:

  •  - Dacă poţi să spui în şi mai puţine cuvinte, fă-o
  •  - Nu folosi cuvinte complicate, doar de dragul de a le folosi
  •  - Încearcă să foloseşti sensul principal al cuvintelor, nu cel secundar. Lumea se informează dintr-un raport de activitate, nu face analiză pe text
  •  - Evită frazele lungi şi întortocheate. Foloseşte propoziţii clare şi scurte care să transmită clar mesajul
  •  - Fără metafore în text. Îl fac mai greu de tradus şi s-ar putea să fie nevoie de asta şi nu vrei să simtă cineva că îl traduce pe Eminescu în engleză
  •  - Evită pe cât posibil diateza pasivă şi reflexivă. Nu vrei să pară impersonal. “S-a constat că…” ” se presupune că…” cine a constat şi de ce, cine presupune? La texte de genul acesta pare că nimeni nu îşi asumă responsabilitatea.
  •  - Nu folosi un limbaj prea familiar, colocvial. Nu îi cunoşti, nu ştii cum sunt.” Ăla”, “aia”, “astea”, “aci”, “acolea”, sunt la fel de interzise ca şi înjurăturile.
  •  - Ca să eviţi limba de lemn, există un truc simplu. Imaginează-ţi că vorbeşti cu oamenii pentru care scrii şi scrie aşa!
  •  - Cel mai important sfat: mai citeşte textul de vreo două ori cap coadă, după ce l-ai scris. Aşa poţi să corectezi exprimări greoaie, fraze lungi şi altele.
  •  - Citeşte cu voce tare. Dacă ai putea citi cu voce tare, ar fi foarte bine. Ţi-ai da seama cum sună şi ţi-ar fi mai uşor să corectezi.

Recomandări de platforme gratuite pentru infografice:

Piktochart.com- poţi lucra pe 7 teme gratuite

Venngage.com- mai aproape de data visualization

Tableausoftware.com- mai aproape de data visualization

Visual.ly – pentru inspiraţie, peste 40.000 de infografice

Geocommons.com – pentru a crea hărţi personalizate

Peste 100 de instrumente online pentru a crea infografice şi vizualizări de date, poţi găsi aici.

Alte articole

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Proiectele noastre

Parteneri

Recomandări