ONG
Al treilea sector
Data: 22.11.2013
ONG / PR & marketing

Comunicare inedită, în lumea ONG

Au „îmbolnăvit” blogurile şi au plimbat sute de jucării de pluş cu metroul. Două proiecte, ale Fundaţiei Preţuieşte Viaţa şi ale Asociaţiei Pacienţilor cu Afecţiuni Autoimune, au câştigat aurul de patru ori la Romanian PR Award 2013.

Campania de relaţii publice pentru proiectul „Coaliţia pentru Nouă Prevenţie 2013”, realizat de Fundaţia Preţuieşte Viaţa, în parteneriat cu agenţia Rogalski Damaschin Public Relations, a obţinut cea mai importantă distincţie în trei din cele 28 de secţiuni premiate în cadrul galei Romanian PR Award, eveniment aflat la a 11-a ediţie.

Obiectivul proiectului a fost ca toti copiii nou-născuţi să beneficieze gratuit de vaccinul pneumococic. Ideea campaniei i-a aparţinut Andreei Marin, preşedintele fundaţiei. Activităţile propriu-zise ale proiectului au început în toamna anului trecut, când a fost lansată o petiţie online pentru sprijinirea campaniei. Pe 12 noiembrie 2012, cu ocazia zilei mondiale de luptă împotriva pneumoniei,  campania a atins punctul culminant. Pentru că nu puteau să scoată în stradă mamele şi copiii lor, iniţiatorii demersului s-au gândit să atragă atenţia folosind sute de ursuleţi de pluş. Jucăriile au fost aduse în metroul bucureştean şi amplasate atât într-unul dintre trenuri, cât şi pe peronul anumitor staţii. Iar ursuleţii de pluş şi-au atins scopul: peste 11.000 de oameni au semnat petiţia electronică.

Mesajul campaniei a ajuns pe masa ministrului Sănătăţii, Eugen Nicolăescu, care a decis să includă vaccinarea pneumococică în programul naţional de imunizare.

Al doilea proiect premiat cu aur în cadrul galei („Ziua Mondială a Lupusului”), la secţiunea „Social Media”, a fost realizat de Asociaţia Pacienţilor cu Afecţiuni Autoimune, în colaborare cu GlaxoSmithKline (GSK) România şi GMP PR Obiectivul campaniei a fost de a informa cât mai mulţi oameni despre ceea ce înseamnă lupusul, o boală autoimună.

Proiectul a fost gândit în jurul datei de 10 mai, care marchează  Ziua Mondială a Lupusului. Atunci, iniţiatorii au lansat un ghid destinat bolnavilor de lupus din România. Tot în acea zi, peste 30 de bloguri s-au „îmbolnăvit” de Lupus. „Practic, blogurile celor care au ales să ne susţină se făceau negre sau mici, pentru a sugera unele dintre simptomele pe care le au bolnavii cu lupus, cum ar fi depresia sau pierderea în greutate”, spune Marilena Hluşcu, CSR & Patient Advocacy, în departamentul de Corporate Affairs al GSK România. Articolele publicate pe bloguri în perioada campaniei făceau trimitere către site-ului infolupus.ro, unde oamenii puteau afla mai multe informaţii despre afecţiune.

„Rezultatele ne-au surprins şi pe noi. Au fost circa 10.000 de vizitatori unici pe site-ul campaniei, într-o singură zi, iar asociaţia a primit, tot într-o singură zi, peste 900 de telefoane de la oameni care doreau să afle informaţii privind boala”, mai spune Hluşcu. Bugetul pentru promovarea campaniei pe bloguri a fost de aproximativ 1.000 de euro.

La Gala PR Award 2013 au mai obţinut distincţii şi următoarele organizaţii neguvernamentale:

Samusocial România, pentru proiectul „Zilele Speranţei”, realizat în parteneriat cu Saatchi & Saatchi PR (categoria „Digital PR”);

WWF România, pentru proiectul „Opriţi masacrul pădurilor!” (categoria „Public Affairs, Advocacy, Lobby”);

Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități (CEDCD), pentru proiectul  „O singură voce pentru dizabilitate” (categoria „Public Affairs, Advocacy, Lobby”);

Fundaţia PRAIS, pentru proiectul „Şi eu trăiesc sănătos! – SETS”, categoria „Organizaţii non-guvernamentale. Societate civilă”;

Societatea Româna de Pediatrie, pentru proiectul „Protejăm împreună copilăria”, realizat împreună cu GMP PR, categoria „Organizaţii non-guvernamentale. Societate civilă”;

Societatea Naţională de Cruce Roşie Română, pentru proiectul „Visul Tău, Coşmarul Lor!”, realizat împreună cu Golin Harris, categoria „Buget -, Creativitate +”.

În total, juriul PR Award a acordat 19 premii de aur, 30 de premii de argint şi nouă diplome de excelenţă.  Laureaţii au fost organizaţii neguvernamentale, companii şi agenţii de PR.

Sursa foto: http://www.sxc.hu/

Alte articole

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Proiectele noastre

Parteneri

Recomandări