ONG
Al treilea sector
Data: 19.02.2014
ONG / Educaţie & Tineret

Câti părinţi ar plăti peste 100 de lei pentru „after school”?

Părinţii din România îşi doresc să-şi înscrie copiii într-un program „after school”, însă, puţini sunt dispuşi să platească pentru un asemenea serviciu.

Liviu Florea, redactor-şef AlTreileaSector.ro

Foarte mulţi dintre părinţii români nu doresc sau nu pot să contribuie cu mai mult de 100 de lei pentru înscrierea copiilor într-un program de tipul „scoală după şcoală” – cunoscut ca „after school”.

„Suma cu care părinţii ar fi dispuşi să contribuie pentru susţinerea copilului într-un program <<Şcoală după şcoală>> este diferenţiată după mediul de rezidenţă al respondenţilor. Părinţii din mediul rural într-o proporţie mai mare faţă de cei din urban, declară că nu pot aloca niciun ban pentru program sau sumele alocate sunt sub 100 lei/lună/copil. La celălalt pol, chiar dacă vorbim de procente deosebit de mici, sume de peste 100 lei/lună/copil, sunt dispuşi să plătească mai mulţi părinţi din mediul urban (52,2%) faţă de mediul rural (18,3)”, potrivit analizei „Raport de cercetare privind nevoia de programe de tip şcoală după şcoală”, realizată de organizaţia neguvernamentală World Vision România.

Costul prea mare al serviciilor „şcoală după şcoală” se află pe locul al patrulea într-un clasament al motivelor invocate de părinţii pentru lipsa interesului lor, după „nu există servicii în comunitatea mea” (37%), „copiii mei sunt supravegheaţi de bunici” (15,2%) şi „programul ne permite să avem noi grijă de copii” (12,2%). În prezent, peste 80% dintre programele „şcoală după şcoală” funcţionează în regim de serviciu plătit. Totodată, costurile pentru un serviciu privat sunt, în unele cazuri, prohibitive şi generează surse de inegalitate între copii.

Pe de altă parte, dacă programele „şcoală după şcoală” ar exista în comunităţile din care fac parte, 93% dintre părinţii intervievaţi şi-au exprimat dorinţa de a-şi înscrie copiii astfel de programe. Întrebaţi, însă, ce sumă ar aloca pentru înscriere, un sfert dintre respondenţi au precizat că nu au resurse financiare pentru acest serviciu.

Programul „Şcoală după şcoală” a fost inclus în legea educaţiei în 2011 şi se poate desfăşura atât în incinta unităţilor şcolare, cât şi în spaţiile puse la dispoziţie de autorităţile locale, organizaţiile neguvernamentale sau biserici. Resursele umane implicate în program pot include atât personalul din învăţământ, cât şi alţi membri ai comunităţii sau reprezentanţi ai partenerilor.

Analiza „Raport de cercetare privind nevoia de programe de tip şcoală după şcoală” a fost realizat în perioada iunie – iulie 2013, pe un eşanţion de 830 de respondenţi, din 11 judeţe.

Alte articole

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Proiectele noastre

Parteneri

Recomandări