ONG
Al treilea sector
Data: 06.12.2013
ONG / Mediu

Bumbacul ne consumă apa

Un kilogram de bumbac are nevoie de 19.000 de litri de apă pentru a ajunge la maturitate. Iată doar un argument care arată că unul dintre cele mai apreciate materiale textile dăunează grav mediului.

„Cât de multă apă trebuie să consumi pentru a fi la modă?”. Aşa sună, tradusă în limba română, întrebarea de pe cel mai nou afiş al campaniei de conștientizare privind obiceiurile nesănătoase de consum, CONSUMIX.

Afish COTTON

„Atât tema bumbacului, cât şi celelalte teme despre care vom vorbi până la sfârşitului anului, le-am ales ales pentru că ne-am propus să le spunem românilor despre o parte dintre produsele pe care le vor avea în casă cu ocazia sărbătorilor de iarnă. Iar hainele, şi implicit bumbacul, nu vor face excepţie”, spune Cristiana Bobârnac, unul dintre iniţiatorii CONSUMIX.

Aflăm că bumbacul, fibra textilă cel mai răspândită în lume, este şi cea mai nocivă pentru mediu. „În ciuda reputaţiei de fibră naturală şi sănătoasă, este o mare consumatoare de apă. Şi aici vorbim de cantităţi industriale până a ajunge la maturitate. Totodată, bumbacul se <<mândreşte>> şi cu un consum uriaş de insecticide şi pesticide. Ca idee, un tricou răspândeşte cam 100 gr. de pesticide în natură. Şi apoteotic, în ciclul său de viaţă, bumbacul face înconjurul Planetei pentru a fi ţesut, cusut, vopsit, croit şi decolorat, toate acestea până a ajunge să fie un articol vestimentar din garderoba noastră”, arată Cristiana.

Iniţiatorii CONSUMIX sunt mulţumiţi de impactul pe care îl are până acum campania care a fost lansată săptămâna trecută. „După prima tema pe care am prezentat-o săptămâna trecută, respectiv băuturile carbogazoase, putem spune că am avut un impact foarte bun. Deja am strâns peste 1000 de like-uri pe Facebook, iar filmul pe care l-am postat pe YouTube are peste 400 de vizualizări. Mai mult, avem deja circa 20 de parteneri media”, adaugă Cristiana.

Reacţiile celor ce au intrat în contact cu ideile promovate de campanie i-au stimulat pe cei din spatele proiectului să organizeze un concurs prin care să premieze soluţii pentru rezolvarea temelor săptămânale. Concursul pentru tema bumbacului este disponibil pe pagina de Facebook Creionetica.

Cosmeticele vor reprezenta tema despre care se vor distruge mituri săptămâna viitoare.

Mai multe informaţii despre campanie puteţi găsi AICI.

Alte articole

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Proiectele noastre

Parteneri

Recomandări