Ştiri şi Joburi
Al treilea sector
Data: 11.02.2016
Ştiri şi Joburi

Bullying-ul asupra copiilor bolnavi, o problemă reală

Asociația M.A.M.E. organizează workshop-uri în școlile și în liceele din București și Ilfov pentru a atrage atenţia privind fenomenul de bullying asupra copiilor cu boli cronice sau cu dizabilități.

Specialiștii Asociației M.A.M.E. au vizitat 10 școli și au discutat cu aproximativ 1.000 de elevi referitor la acceptarea și integrarea în grup a copiilor cu nevoi speciale, diagnosticați cu boli cronice, precum și a celor care au dizabilități fizice sau intelectuale.

“Aproximativ 60% dintre elevii care au participat la sesiunile de informare au povestit situații reale de bullying în care au fost implicați direct, iar peste 40% au relatat situații în care au fost martori. Din păcate, copiii cu nevoi speciale, care frecventează cursurile școlare, sunt agresați sub diferite forme: fizic, verbal sau emoțional. În contextul în care elevul respectiv deja duce o luptă cu boala, este pus în situația de a duce o luptă și cu cei din jurul său, făcându-i astfel extrem de dificilă recuperarea și reintegrarea socială”, a declarat Maria Culescu, Președinte Fondator al Asociației M.A.M.E. și inițiatoarea campaniei anti-bullying.

Efecte ale bullying-ului: anxietate, depresie și abandon școlar

Diana Șimon, psihoterapeut în cadrul Centrului Steluțelor, centru social de suport și recuperare destinat copiilor aflați în situații de risc, înființat de Asociația M.A.M.E., consideră că “efectele comportamentului de tip bullying sunt dăunătoare, iar impactul psihologic asupra dezvoltării ulterioare a copilului este covârșitor. Elevii agresați se simt singuri, izolați și umiliți. manifestând de cele mai multe ori simptome de anxietate, depresie, dar și insomnie, dureri de cap și de stomac. De asemenea, îşi pierd încrederea în propria persoană, precum şi atenţia și capacitatea de a se concentra, ceea ce conduce la obţinerea notelor mici, la scăderea performanţelor şcolare, refuzul de a merge la şcoală sau chiar abandonul şcolar.”

Mama unui băiețel în vârstă de 13 ani, Camelia S., a povestit în cadrul evenimentelor cum, din cauza problemelor de auz pe care fiul său le are, acesta a devenit ținta unor agresiuni repetate din partea colegilor. “Nicușor a fost tachinat, jignit și chiar lovit de colegii lui. Din cauza faptului că nu auzea foarte bine, colegii l-au tratat ca și cum le-ar fi inferior și l-au batjocorit. Acest lucru l-a afectat foarte mult. Avea note proaste la școală, era permanent supărat, nemulțumit, nefericit. A fost nevoie să îl transferăm la altă școală și să facă terapie cu un psiholog”, a povestit aceasta.

Din păcate, situația lui Nicușor nu este singulară. Conform datelor furnizate de UNICEF International, România este pe locul I în Europa la numărul de elevi cu vârsta cuprinsă între 11 și 15 ani care agresează alți colegi.

Campania de prevenire și combatere a fenomenului de tip bullying în rândul elevilor va continua și în luna martie 2016 prin susținerea unor workshop-uri de informare în 5 licee din București.

Campania face part din activitățile derulate de Asociația M.A.M.E. în cadrul proiectului “Centrul Steluțelor – centru social de suport și recuperare destinat copiilor aflați în situații de risc”, finanțat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România.

Alte articole

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Proiectele noastre

Parteneri

Recomandări